søndag 15. juli 2012

Det er ugrass, og det vokser i brøsthøyde!

Den ene av gutta mine elsker jordbær, det har han alltid gjort. Da han her om dagen kom hjem fra sommerferie var det helt naturlig at han gikk innom i den gamle jordbæråkeren på vei inn.

"Mamma, hva er dette?"

Jeg forsøkte meg med at det var villblomstring, at det var  moderne og at det var mange hager på Chelsea som hadde prestekrager og rødkløver.

Han lot seg ikke imponere. "Det er ugrass, og det vokser i brøsthøyde!" Dessuten kunne han fortelle at Chelsea, det er et fotballag.

 

5 kommentarer:

  1. He he det er lov og prøve seg.

    Maritklem.

    SvarSlett
  2. Jeg ser en vakker sommereng!
    Hvis det er ugras, er det i allefall et vakkert ugras.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er en vakker blomstereng. Problemet er at under den er det jordbær. Dessuten er en avblomstret blomstereng ikke vakkert, så den burde slåes nå ganske snart. Det går jo ikke med jordbær under. Vi har heldigvis jordbær et annet sted også, og der er det ikke ugress.

      Slett
  3. Nydelig blomstereng! Men hadde jeg forventet jordbær, så ville jeg vel vært enig med gutten. Er der både jordbær og blomster, -ja da er det dobbelt lykke :-)!

    SvarSlett
  4. Hehe - barn og fulle folk... :) Vakker er det uansett! synes jeg. Hanne

    SvarSlett